19 اکتبر 2022- محققان دانشگاه کالج لندن و دانشگاه Paris Cité دریافتند که داشتن حداقل 5 ساعت خواب در شب می تواند خطر ابتلا به بیماری های مزمن متعدد را کاهش دهد.

در این مطالعه، تقریباً از 8000 شرکت‌کننده پرسیده شد که به طور متوسط ​​در یک شب چند ساعت می خوابند. سپس وضعیت سلامتی شرکت کنندگان به مدت بیش از 25 سال پیگیری شد. برخی از شرکت‌کنندگان از ردیاب‌های تناسب اندام استفاده می کردند.

نتایج این تحقیق نشان داد:

·        شرکت کنندگانی که در سن 50 سالگی 5 ساعت یا کمتر در طول شب می خوابیدند، 20 درصد بیشتر از افرادی که 7 ساعت در شب می خوابیدند، در معرض خطر ابتلا به اولین بیماری مزمن بودند.

·        شرکت کنندگانی که در سن 50 سالگی 5 ساعت یا کمتر در شب می خوابیدند، 30 درصد بیشتر از افرادی که 7 ساعت در شب می خوابیدند، در معرض خطر ابتلا به بیماری های مزمن متعدد قرار داشتند.

·        مدت زمان کوتاه خواب با شروع بیماری مزمن در شرکت کنندگان در این مطالعه مرتبط بود.

با این حال، این تحقیق ارتباطی بین مدت خواب طولانی و خطر ابتلا به بیماری مزمن پیدا نکرد.

خواب برای سلامت انسان بسیار مهم است. مطالعات نشان داده اند که خواب باعث بهبود توجه و تمرکز، کاهش استرس و کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن می شود.نداشتن خواب کافی با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط است.در واقع، یک تجزیه و تحلیل از داده های سلامت بیش از 1 میلیون نفر نشان داد که 5 ساعت خواب یا کمتر، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 48 درصد افزایش می دهد.

علاوه بر تاثیر خواب بر عملکرد مغز، تعدادی از مطالعات نشان داده‌اند که افرادی که 7 ساعت یا کمتر در شب می‌خوابند، خطر افزایش وزن و BMI بالایی دارند.

این یافته ها در PLoS Medicine منتشر شد.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2022/oct/sleeping-five-hours-or-less-a-night-increases-risk-of-chronic-illnesses-study-finds.html